Vind mij op de kaart!
The Collector
Ernest Bessems
Vechtdijk – Overvecht
22 februari – augustus
Ernest Bessems
The Collector is een performance met sculptuur, lichaam en ruimte. The Collector is een werk over sociale wrijving, waarbij de oudere generatie de manier waarop zij leeft oplegt aan de jongere generatie. In deze moeizame overdracht worden verouderde gewoontes en manieren gehandhaafd en proberen ze zich in de jonge generatie te bouwen. Ik sta stil bij hoe ik zelf ben opgegroeid en hoe mijn ouders mij opgevoed hebben. Een reflectie op hoe ik de samenleving heb ervaren. In de bijhorende performance laat ik zien hoe ik met die ervaringen en gevoelens ben omgegaan.
The collector, a performance with sculpture, body and space. It is about a social friction in which the older generation impose the way they live on the younger generation. In this stiff transfer, outdated habits and manners are maintained and try to build themselves in. I reflect on how I grew up and how my parents raised me. A reflection on how I experienced society. In the accompanying performance I show how I have dealt with those experiences and feelings, and how I confronted them.
De vrije vogel
Made by Ed
Schoolstraat – Vleuten
1 maart – augustus
Made by Ed
In hoeverre laat jij je vrijheid beperken?
Een kinetisch werk van staal, met ogen van brons.
To what extent do you let your freedom be limited?
A kinetic work of steel, with bronze eyes.
De Qawas
Annebel Vernooij
Kanaalweg – Oog in Al
3 maart – juli
Annebel Vernooij
Qawas is de naam van een recent ontdekt organisme. De biologische wetenschapper die de Qawas heeft ontdekt, bouwde verschillende levensgrote replica’s van de Qawas om ze zo goed te kunnen onderzoeken. Iedere replica vertoont een andere vorm van leven, zoals voortplanting, verjaren en het opnemen en uitstoten van voeding. Uit dit onderzoek is een encyclopedie voortgekomen waarin alle informatie wat tot op heden bekend is over de Qawas wordt gebundeld. De encyclopedie legt onder anderen haarfijn uit, hoe de Qawas is ontstaan, hoe het zich voedt, hoe het zich voortplant en het hoe het levenspatroon eruit ziet.
Qawas is the name of a recently discovered organism. The biological scientist who discovered the Qawas built several life-size replicas of the Qawas in order to study them properly. Each replica shows a different form of life, such as reproduction, birthing and the absorption and emission of food. From this research an encyclopedia has emerged in which all information that is known to date about the Qawas is collected. The encyclopedia explains, among other things, in great detail how the Qawas originated, how it feeds, how it reproduces and what the pattern of life looks like.
(On)gelijkheid
Marie-Line Kercret
R. A. Kartinistraat – Voordorp
7 maart – augustus
Marie-Line Kercret
Tijdens haar eenzame opsluiting kende haar vader haar enige privileges toe zoals het volgen van borduurlessen. Zij mocht ook zijn kranten, tijdschriften en boeken lezen.
Geïsoleerd en zonder contacten met gelijkgestemde vrouwen in Indonesië, gaf ze zich tenslotte gewonnen. Ontgoocheld trouwde ze.
After the age of 12, she was secluded at home, a common practice to prepare young girls for marriage. During her solitary confinement, her father granted her some privileges such as taking embroidery lessons. She was also allowed to read his newspapers, magazines and books.
She recognised herself in the writings of European feminists and social democrats and started an extensive exchange of letters with these kindred spirits. In her letters, she stated that intellectual development is a fundemental right, for women as well.
Isolated and without contacts with like-minded women in Indonesia, she finally conceded. Dissillussioned by her experiences, she got married.
solitude spots
Zsa Zsa Tuffy
Veeartsennijstraat – Wittevrouwen
9 maart – juli
Zsa Zsa Tuffy
‘Solitude spots’ is ontworpen om de omgeving te bekijken in heldere reflecties. Diep en glanzend, donker en ondersteboven. Er is altijd meer te zien dan je denkt.
‘Solitude Spots’ is designed to view the surroundings in bright reflections. Deep and shiny, dark and upside down. There is always more to see than you expect.
Untitled
Britte Koolen
Vlieland – Lunetten
10 maart – 9 juli
Britte Koolen
Geïnspireerd door de woorden van John Maeda: “When there is less, we appreciate everything much more”, bestaat het werk van Britte Koolen uit minimalistische, sculpturale installaties en wandsculpturen.
Gedreven door de minimalistische principes zoals hergebruik, organisatie en reductie, omarmt het werk van Britte ons universele verlangen om orde te scheppen in chaos. Precisie is de sleutel, precisie kan soms intuïtief worden bereikt. Imperfecties die tijdens het werk optreden kunnen worden verwijderd, maar ook worden overdreven om op zichzelf staande elementen te worden.
De installaties lijken intellectueel of moeilijk te begrijpen, maar kunnen het beste worden ontdekt. Niet door analytische overdenking, maar door er omheen te lopen, ze vanuit alle hoeken te bekijken en ze te ervaren zoals ze zijn. De lege ruimte is net zo belangrijk als de sculpturen en installaties zelf. Hoe meer leegte in de ruimte, hoe gevoeliger deze wordt. Het is in zijn meest lege staat dat het oneindige mogelijkheden biedt en het publiek nieuwe mogelijkheden geeft om de ruimte te interpreteren.
Inspired by the words of John Maeda: ‘‘When there is less, we appreciate everything much more’’, the work of Britte Koolen consists of minimalist, sculptural installations and wall sculptures. Driven by the minimalistic principles including reuse, organisation and reduction, the work of Britte embraces our universal desire to create order out of chaos. Precision is key, precision can sometimes be arrived at intuitively. Imperfections that show up while working can be deleted, but likewise exaggerated to become formal elements in their own right. The installations seem to be difficult or intellectual, however are best discovered not by analytical contemplation, but by walking around them, seeing them from all angles and experiencing them as they are and as you are in space. The empty space is just as important as the sculptures and installations themselves. The emptier the space, the more sensitive and responsive it becomes. It is in its most empty state that it offers indefinite possibilities and allows the audience new possibilities to interpret the space.
www.brittekoolen.nl
Knooppunt
Dorothé Arts
Tjalkstraat – Schepenbuurt
10 maart – 20 juni
Dorothé Arts
De installatie ‘Knooppunt’ aan de gevel van buurthuis De Boeg symboliseert de functie van het buurthuis in de wijk; een plek van samenkomen, uitwisselen, delen, ontmoeten en dingen ondernemen. Dorothé Arts experimenteert graag met bestaande huis-, tuin- en klusmaterialen waardoor er verrassende nieuwe toepassingen ontstaan. De geknoopte beschilderde flexibele afvoerslangen zijn daar een kleurrijk voorbeeld van.
The installation ‘Knooppunt’ on the facade of community center De Boeg symbolizes the function of the community center in the district; a place of coming together, exchanging, sharing, meeting and doing things. Dorothé Arts likes to experiment with everyday garden variety- and DIY materials, creating surprising new applications. The knotted, painted flexible discharge hoses are a colorful example of this.
Binary
Hannah Goedhart
Meentweg – de Meern
19 maart – augustus
Hannah Goedhart
Binary: twee vormen die elkaars gelijke zijn. Uit het middelpunt van het ene vlak ontstaat het hoekpunt voor de volgende vorm. Dit herhaalt zich tot in oneindigheid in beide richtingen: groter en kleiner. De kubus staat symbool voor de aarde door zijn stevige basis. De octaëder staat symbool voor de lucht omdat deze vorm vrij kan draaien wanneer hij vastzit aan de twee tegenover liggende hoekpunten. Plato (427v. Chr. – 347 v. Chr.) geloofde dat de platonische lichamen de bouwstenen zijn van onze realiteit en later werd dit steeds meer bewezen. De platonische lichamen zien we terug in onze wereld en in het heelal van microscopische schaal tot aan macroscopische schaal. Dit zijn de oudste en meest stabiele en uitgebalanceerde vormen die we kennen! 5200 jaar geleden werden deze vormen zelfs al gebruikt in Schotland. Elke hoek, elk vlak en elke zijde is gelijk aan elkaar en elk platonisch lichaam is opgebouwd uit hetzelfde vlak: een vierkant, driehoek of vijfhoek. Plato geloofde in een ideeënwereld waarin de perfecte vormen bestaan. Onze zichtbare wereld is daar slechts een afspiegeling van. Zouden de platonische lichamen in zijn meest perfecte vorm dan ook alleen kunnen bestaan in de ideeënwereld? Als het donker wordt geeft deze installatie licht! De middelste kubus lijkt te zweven en beweegt mee in de wind. Laat je verwonderen door deze krachtige vormen en de heilige geometrie, net als toen ik verwonderd werd door de heilige geometrie waar onze wereld uit is opgebouwd!
Binary: two forms that are equal. The vertex for the next shape is created from the center of one plane. This repeats itself endlessly in both directions: bigger and smaller. The cube symbolizes the earth through its solid base. The octahedron symbolizes the sky because this shape can rotate freely when attached to the two opposite vertices. Plato (427 BC – 347 BC) believed that the Platonic solids are the building blocks of our reality and later this was increasingly proven. We see the platonic solids in our world and in the universe from microscopic scale to macroscopic scale. These are the oldest and most stable and balanced shapes we know! In fact, these shapes were already used in Scotland 5200 years ago. Every corner, every face and every side is equal to each other and every Platonic solid is made up of the same face: a square, triangle or pentagon. Plato believed in a world of ideas in which perfect forms exist. Our visible world is only a reflection of that. Could the Platonic solids in its most perfect form exist only in the world of ideas? When it gets dark, this installation gives light! The middle cube appears to float and moves in the wind. Be amazed by these powerful shapes and the sacred geometry, just like when I was amazed by the sacred geometry that makes up our world!
Mise en scėne
Leonie de Bruin
Petemoederslaan – Ondiep
20 maart – augustus
Leonie de Bruin
’Mise en scėne’ bestaat uit een serie geweven sculpturen. In de eerste maand van het exposeren, wordt er om de week een nieuwe sculptuur bijgeplaatst. Beetje bij beetje nodigen de sculpturen de toeschouwer uit om een verhaal te laten ontstaan, zoals een decor dat in een theaterstuk doet. De visuele, vaak intuïtieve taal die Leonie gebruikt, lijkt een suggestie te geven van poëtische verhalen van niet-bestaande culturen en werelden van kleurrijke schimmen. Het langzame, arbeidsintensieve proces van het weven staat in contrast met de huidige wereld, die juist steeds sneller lijkt te draaien.
“Mise en scėne” consists of a series of woven sculptures. In the first month of the exhibition, a new sculpture will be added every other week. Little by little, the sculptures invite the viewer to create a story, like a set does in a theater play. The visual, often intuitive language used by Leonie seems to suggest poetic stories of non-existent cultures and worlds of colorful ghosts. The slow, labor-intensive weaving process contrasts with today’s world, which seems to be turning faster and faster.
Brandscape
Denise Kehoe
Bogotadreef – Overvecht
28 maart – augustus
Denise Kehoe
Brandscape is een installatie die het greenwashingsproces van bedrijven onderzoekt, waarbij massaproducten worden verzameld om bloemstukken te imiteren. Het weerspiegelt hoe de industrie ons met mythes van idyllische aard voedt en tegelijkertijd het milieu schaadt met fast fashion en polymeerproducten. De ‘vruchtbare’ landschappen bootsen de in het oog springende en verleidelijke esthetiek van reclame na, en creëren een verlangen bij het presenteren van producten als utopische oplossingen. De werken worden gepresenteerd als banneradvertenties die op kritische wijze laten zien hoe bedrijven meer investeren in het promoten van hun duurzaamheid dan dat ze daadwerkelijk handelen in het belang van het milieu. In de context van de tuin legt dit werk de onwaarheden van deze commerciële items bloot doordat ze worden teruggeplaatst naar waar ze beweren afkomstig te zijn. Het bijbehorende videowerk ‘Inspired by nature’ stelt greenwashing verder aan de orde door de vage ecologische taal die in reclame wordt gebruikt, te verkennen. Tijdens de lockdown hebben we vooral op kunstmatige wijze toegang tot de natuurlijke omgeving, door middel van technologie of massaproducten, waardoor we we de neiging hebben dit te compenseren met consumptie.
Brandscape is an installation exploring the processes of corporate greenwashing, collaging mass-produced items to imitate floral arrangements. It reflects on how industries feed us myths of idyllic nature while wreaking environmental havoc with fast fashion and polymer products. The ‘fertile’ landscapes mimic eye-catching and alluring aesthetics of advertising, creating desire when showcasing products as utopian solutions. The works are presented as banner ads satirising how companies are more invested in marketing themselves as sustainable than actually acting in the interests of the environment. In a garden context, this work exposes the falsehoods of these commercial items when returned to where they claim to be derived from. The accompanying video work ‘Inspired by nature’ further interrogates greenwashing by exploring the vague ecological language co-opted in advertising. In lockdown, we can often only safely access the natural environment in an artificial way through technology or mass-produced products, and tend to compensate this with consumption.
old truths and new beginnings
Froukje van de Weg
Prins Hendriklaan – Schildersbuurt
28 maart – 28 juni
Froukje van de Weg
Wat blijft er over als je alles uitfilterd? Kale constructies, kozijnen en roosters. Hints van industriële landschappen en mechanische constructies komen te voorschijn. Fundamenten die misschien wel nooit worden gebouwd. Maar misschien, als we dapper genoeg zijn, kunnen we onze nieuw ontdekte waarheden gebruiken om een nieuw soort leven te brengen. Misschien zijn de samenzweringen het begin van iets nieuws.
What remains when you’ve filtered out everything? Naked constructions, frames and grids. Hints of industrial landscapes and mechanical constructs appear on the page. Foundations that may never be built. But perhaps, when we’re brave enough we can fill in our new found truths to bring new life and the plots are the beginning of something new.
Ik Zie Ik Zie
Romy Claus & Sytske Nijp
31 maart – 18 mei
Romy Claus
Wat leuk dat je ons hebt gevonden! Waar kijk je naar, vraag je je misschien af? Nou, naar de dingen die er al waren, maar die we niet zagen. Verborgen achter de alledaagse drukte van de stad. Belicht in een poëtische film, over de transitie van Utrecht tijdens Corona, laten wij, Romy Claus en Sytske Nijp door de lens van de analoge super 8 camera zien wat we hebben gemist en maken we een ontdekkingsreis door een nieuwe stad. In samenwerking met EXtuin.
Geniet en laat je verwonderen!
Het werk van Romy Claus en Sytske Nijp is inmiddels niet meer te zien op de Voorstraat, maar nog wel online!
How nice that you found us! What are you looking at, you may ask? Well, to the things that were already there, but that we didn’t see. Hidden behind the everyday hustle and bustle of the city. In a poetic film about the transition of Utrecht during Corona, we, Romy Claus and Sytske Nijp, show through the lens of the analog super 8 camera what we have missed and we make a voyage of discovery through a new city. In collaboration with EXtuin.
Enjoy and be amazed!
The work of Romy Claus and Sytske Nijp can no longer be seen on the Voorstraat, but it is still online!
Muzikaal stilleven
Twan Bracco Gartner & Jonathan Straatman
Wilhelminapark – Oudwijk
12 april – juli
Twan Bracco Gartner & Jonathan Straatman
Twee comfortabele stoelen nodigen je uit om dit muzikale stilleven van het Wilhelminapark te ervaren. Neem plaats en luister naar een speciaal voor deze locatie gecomponeerd muziekstuk, waarin omgevingsgeluiden, piano-, cello- en orgelklanken samenvloeien en de bewegingen van, in en om het Wilhelminapark begeleiden. De muziek deint, bouwt op, verhult en onthult zichzelf vervolgens weer. De minimalistische harmonieën kleuren het uitzicht en bieden ruimte om te verstillen.
Two comfortable chairs invite you to experience this musical still life of the Wilhelminapark. Take a seat and listen to a piece of music specially composed for this location, in which ambient sounds, piano, cello and organ sounds coalesce and accompany the movements of, in and around the Wilhelminapark. The music sways, builds, conceals and then reveals itself again. The minimalist harmonies colour the landscape and offer a place to quiet down.
A reminder to the light within
Ruben Arents
Stieltjesstraat – Tuinwijk
3 mei – augustus
Ruben Arents
De pijnappel is een herinnering aan het licht in jezelf, het vuur dat van binnen brandt. Het symbool wordt door vele culturen en religies gebruikt, vanuit het oude Egypte tot in de moderne religies. Vaak wordt er ook verwezen naar de pijnappelklier, de zetel van de ziel, in het centrum van de hersenen. Zeker nu, wees bewust van je eigen licht.
The pine cone is a reminder to the light within, the fire inside. As a symbol you can find it in different cultures, from the Ancient Egypts to the modern religions. It is often associated with the pineal gland, seat of the soul, in the centre of your brain. Especially now, be aware of the light within.
Godin van de Nacht
Studio HANS
Beethovenlaan – Oog in Al
12 mei – juli
Studio Hans
Godin van de Nacht is een fotografisch drieluik wat de feministische kracht in de nacht symboliseert. Wij zijn als vrouw beperkt tot daglicht. Zodra de zon ondergaat weten wij ons recht; (nep)bellen, appen en sleutels om de vingers. Wij wegen af: is het veilig of niet? De weegschaal van godin Justitia flitst voor onze ogen. Wij nemen het recht in onze eigen handen. Wij zijn de godin van nacht.
Goddess of the Night is a photographic triptych that symbolizes the feminist power in the night. As a women we are limited to daylight. As soon as the sun sets we know our right; (fake) calling, messaging and keys around the fingers. We weight: is it safe or not? The scales of goddess Justice flashes before our eyes. We take the right in our own hands. We are the goddess of night.
Sunset Boulevard
Marjolein Witte
Rooseveltlaan – Kanaleneiland
15 mei – 15 augustus
Marjolein Witte
Het construeren van onze omgeving is een thematische rode draad in het diverse werk van Marjolein Witte. Soms met mild activistische ondertoon, altijd met aandacht voor vorm, kleur en compositie. Het feit dat een visueel aantrekkelijk werk niet altijd een even aantrekkelijk verhaal vertelt, zorgt voor een passende frictie.
‘Sunset Boulevard’ is een installatie in tropische sferen; een site specifiek werk en hedendaagse vanitas, waarin Witte de kijker uitlokt tot reflecteren over de vergankelijkheid van ideeën en over continu veranderende perspectieven. Over het loslaten van oude dromen en het toelaten van nieuwe ideeën over de toekomst.
Constructing our environment is a thematic thread in the diverse work of Marjolein Witte. Sometimes with a mildly activist undertone, always with attention to form, color and composition. The fact that a visually appealing work doesn’t always tell an equally appealing story creates a fitting friction.
‘Sunset Boulevard’ is an installation in a tropical atmosphere; a site specific work and contemporary vanitas, in which Witte invites the viewer to reflect on the transience of ideas and on continuously changing perspectives. About letting go of old dreams and admitting new ideas about the future.
The Dance
Cynthia Blom
Zonstraat – Abstede
16 mei – augustus
Cynthia Blom
The Dance gaat over mijn fascinatie voor disco’s en achtbanen, en hoe deze heel verschillende dingen mij dezelfde soort ervaring en gevoel geven.
The Dance is about my fascination for disco’s and rollercoasters, and how these very different things are giving me the same kind of experience and feeling.
Kipvile
Shag en Hulzen
Chris Rijk
Weerdsingel oz – Vogelenbuurt
28 mei – augustus
Chris Rijk
Ik leef met veel plezier in de waan dat ik met mijn keramisch werk de tijd waarin wij leven voor de eeuwigheid vastleg zodat een antropoloog in 2984 zich geen moeit hoeft te getroosten 2021 te duiden. Dat ik een heel particulier, heel onvolledig en ook onjuist beeld schets, lijkt mij een goede grap. Ik verwacht dat er meerdere mensen zullen afstuderen op raadselachtige begrippen als kipvile, manjo, tet en starbuckstaart. Maar wat ze niet zullen weten is dat het verzamelen van deze boodschappenlijstjes een eerste prille uiting was van mijn voyeuristische inborst: ik fantaseer maar al te graag over de broekzakken van droomprinsen en nog grager over hoe dicht mijn vondsten in de buurt waren geweest van evenzovele diepstgeheime plekjes en de lichaamssappen die aldaar samenkomen en door mijn schatten worden opgezogen.
I fondly pretend my ceramic works record the time we live in, so that a future anthropologist doesn’t have to make any effort at all to interpret and understand 2021. And I think the fact that the picture I paint is very personal, very incomplete and incorrect all together is a great prank. I expect several people will graduate on for example the enigmatic concept of a starbuckscake. But what they don’t know is that collecting these shopping lists was a first expression of my voyeuristic nature: I happily fantasise about those many Prince Charmings’ pockets and even happilier about how close my trouvailles were to just as many deepest secret, special places and the bodily fluids sloshing around there to be sucked up by my treasures.
Sweet escape
Samantha Vlaming
Marconistraat – Zuilen
5 juni – augustus
Samantha Vlaming
Waar we in de afgelopen tijd beperkt werden in onze vrijheden, moesten we vrijheid op andere manieren zoeken. Met snoeperig voegsel en houten blokken vormt dit werk een rondboog met de uitstraling van een gelaagde taart. Het sprookjesachtige portaal kan werken als doorgang naar een plek die juist met de verbeelding te bereiken is. Want met de kracht van je fantasie kun je nog steeds overal naar toe. Ik nodig je als toeschouwer uit in te vullen wat er zich aan de andere kant van de boog bevindt.
In a time when we are limited in our freedom, we have to find freedom in other ways. With candy like grout and wooden blocks this work forms an arch with the appearance of a layered cake. The fairytale portal can serve as passageway to a place that can be reached with your imagination. Because with the power of your imagination you can still go anywhere. As spectator I invite you to fill in what is on the other side of the portal.
Steel Jacket Sentinel
& Captivating more dimensions
Laurie Drew
& Harmke Datema Chang
Veenhof – Lauwerecht
1 juli – september
Laurie Drew & Harmke Datema Chang
In dit hofje vindt u twee kunstwerken, een van Laurie Drew, en een van Harmke Datema Chang. Beide behoren zij tot kunstenaarscollectief NoEsUnaGaleria.
Laurie Drew – Steel Jacket Sentinel
Steel Jacket Sentinel is een herinnering aan een vergane wereld waar wachters werden geplaatst op plekken van belang. Hier zit hij rustig in de tuin en brengt een boodschap om onszelf te versterken, opdat we van binnenuit mogen bloeien en energie mogen hebben voor alle grote, toekomstige inspanningen.
Harmke Datema Chang – Captivating more dimensions
Harmke Datema Chang is geïnteresseerd in het uitvinden van vreemde, buitenaardse beelden in verf, video en sculpturen. Veel van haar grote abstracte en organische sculpturen, ontworpen voor de openbare ruimte, duiken op in heel Nederland. Het kunstwerk voor EXtuin is op een vrije, experimentele manier gemaakt, waarbij microwerelden in epoxy en organische onzichtbare vormen worden onderzocht in een structuur van staal en kleur.
Voor meer informatie kun je contact opnemen via harmkedatema@gmail.com of instagram.
Harmke werkt binnen een collectief van internationale professionele kunstenaars genaamd ‘NoEsUnaGalleria‘, haar kunst wordt tentoongesteld in Mexico en Nederland.
Laurie Drew – Steel Jacket Sentinel
Steel Jacket Sentinel is a memory of an older world where guardians were set in place at sites of importance. Here he sits back quietly in the garden bringing a message to fortify ourselves, so that we may flourish from within and have energy for all great future endeavours.
www.instagram.com/lauriedrewster/
Harmke Datema Chang – Captivating more dimensions
Harmke Datema Chang is interested in focusing on inventing strange, out of this world images in paint, video & sculptures. Many of her big abstract and organic sculptures, designed for the public space, are popping up across the Netherlands. The artwork for EXtuin is created in a free, experimental way, exploring microworlds in epoxy and organic invisible shapes into a structure of steel and color.
For info contact Harmke via harmkedatema@gmail.com or her Instagram.
Intensely working within a collective of international professional artists named ‘NoEsUnaGalleria’ her art has been exposed in Mexico and the Netherlands.
Ik ben EXtuin
Terwijl je naar de supermarkt snelt of nog even een blokje om loopt, kijk dan voorbij mijn hekje en zie vanaf de stoep het schoon tussen mijn begroeiing.
Sta eens stil en zie het mos tussen mijn stenen, de altijd groene buxus en de resten van mijn bloemen, die straks ongetwijfeld weer tevoorschijn komen. Ik ben het bewijs dat mijn eigenaar een voorbeeldige inwoner van Utrecht is. Ik ben opgeruimd en handig, ik pas goed op mijn fietsen en vuilnisbakken, maar ik ben er vooral om onopgemerkt langs te lopen. In een leven van haast en afspraken dien ik als randversiering.
Tot voor kort was ik een doodgewone voortuin, zoals de meeste. Maar mijn rol als muurbloem van de passant is nu verleden tijd. Haast en afspraken hebben plaats gemaakt voor thuiswerken en een versnelling terugnemen. Wanneer de mens even stil moet staan, groeit de natuur. Deze tijd past mij. Ik word het decor van jouw escapistische wandeling. Ik ontspruit uit een wereld op zijn kop en pas mijn bestemming aan: de komende maanden ben ik meer dan een tuin. Als de mens even spoorloos is, ben ik er om de schoonheid en verwondering terug te brengen. Als buiten het nieuwe binnen is, dan draag ik mijn steentje bij. Voor jou word ik een podium, zodat mijn kunstenaars je kunnen laten zien: er is meer in het leven dan binnenshuis.
Niet langer blijf ik onopgemerkt, ik word een baken van hoop, een reden om het huis te verlaten en je eigen wijk met andere ogen te bekijken. Ik ben er voor iedereen die naar buiten wil.
Ik ben EXtuin, een Utrechtse voortuin en expositieruimte ineen.
Wil jij mij helpen..
als kunstenaar?
Voorlopig is het laatste kunstwerk voor EXtuin geselecteerd en zijn de inschrijvingen gesloten.
als tuineigenaar?
Voorlopig is de laatste tuin geselecteerd en zijn de inschrijvingen gesloten.
als donateur?
Doneer het geld dat nog ergens achter in jouw oude lade ligt. Hoe? Je kan mijn Tikkie beantwoorden of een mail sturen naar extuin@stichtingex.nl en ik zal met vreugde reageren. Een gift is fiscaal aftrekbaar omdat Stichting EX de Culturele ANBI status heeft.
De voor de ANBI noodzakelijke informatie over Stichting EX is te vinden in dit document.
Zij helpen mij al
Daan Bramer
Lotte Oosterbroek
Doenja Abel
Kim van Veelen
Jonathan Straatman
Elisabeth Vogel
EXtuin in het nieuws
Eerste kunstwerk onthuld
RTV Utrecht
Maandag 22 februari
EXtuin in het nieuws
EXtuin in het nieuws
Eerste kunstwerk onthuld
DUIC
Dinsdag 23 februari
EXtuin in het nieuws
www.duic.nl
EXtuin in het nieuws
Kunst in de voortuin
Oostkrant
Woensdag 31 maart
EXtuin in het nieuws
www.oostkrant.com/extuin
EXtuin in het nieuws
Muzikaal Stilleven aan het park
Oostkrant
Woensdag 14 april
EXtuin in het nieuws
www.oostkrant.com/stilleven
EXtuin in het nieuws
Route langs kunstwerken EXtuin
Stadsblad Utrecht
Maandag 26 april
EXtuin in het nieuws
www.stadsbladutrecht.nl
EXtuin in het nieuws
Kunst tussen de klimop
UITagenda
Zaterdag 1 mei
EXtuin in het nieuws